lördag 3 april 2010

Mors lilla Olle...


Han, den där Olle är omspunnen av myter. Svensk rock har märkligt få av de mäktiga! Varken död eller särskilt hemlig av sig, en levande legend, ändå är skrönorna om Olle Ljungström betydligt fler än de raka rapporterna.

Sex år efter senaste albumet kommer så en hyllningsskiva "Andra sjunger Olle Ljungström" av det stjärnspäckade slag som också är relativt sällsynt i den svenska rockhistorien. Favoriten är Uno Svenningsons tolkning av "en kaffe och en cigarett"... skör, vacker och så nära Olle som man kan komma.

I fåtöljen, framför tv'n, där har jag mitt liv! Mina blommor dom dör, jag är trött, trött och skör! Men jag kan vara stark, jag kan få allt, jag kan sprida färg! Jag kan regera...

http://open.spotify.com/track/4cTd7tXty24LqAsoYep0BI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar